Ingmar bergman teki ahdistavan naiskuvan jossain elokuvassaan, pääosassa ehkä ingrid thulin. elokuvassa nainen viiltää jollain terällä sukuelimiään,…

Kysytty

ingmar bergman teki ahdistavan naiskuvan jossain elokuvassaan, pääosassa ehkä ingrid thulin. elokuvassa nainen viiltää jollain terällä sukuelimiään, muistaakseni näytettiin vain hänen kasvonsa. mistähän elokuvasta on kysymys? varmaan 70-luvulla valmistuneesta, mutta aivan varma en ole siitäkään. kiitos jos jaksatte etsiä tiedon esille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuva on
Nimi: Viskningar och rop (virallinen nimi)
Kuiskauksia ja huutoja (suomenkielinen nimi)
Cris et chuchotements (muu nimi)
Cries and Whispers (englanninkielinen nimi)
Maa: Ruotsi SE
Laji1: pitkä
Laji2: fiktio
Valmistumisvuosi: 1972
Lähde: lähdekirjallisuus
Ensi-ilta päivämäärä: 04.10.1974
Ensi-ilta paikat: Maxim 2
Tekijä: Ingmar Bergman - ohjaus
Näyttelijä: Harriet Andersson (Agnes)
Kari Sylwan (Anna)
Ingrid Thulin (Karin)
Liv Ullmann (Maria/Marian äiti)
Anders Ek (Isak, pappi)
Erland Josephson (David, tohtori)

Inhållsreferat:.. Karin slår sönder ett glas. Fredrik är inte intresserad av kaffe. Han går till sängs. Det är bara en härva av lögner alltihop, säger Karin med en glasskärva i handen. Anna hjälper Karin med avklädning och med påklädning av nattlinne och nattrock. När Anna har gått, upprepar Karin sina ord om lögner. Hon sitter i en stol och fingrar på glasskärvan. Hon skär sig i underlivet och skriker. Sedan lutar hon sig bakåt med ett leende...

Lähde: Svensk filmografi : 7. - Svensk filminstitutet. s. 190
myös webissa: http://www.sfi.se/