Otsikko
Ilahduin, kun kuulin, että kirjastossa voi lainata ompelukoneita. Mutta ilo jäi lyhyeen, kun alkoi näyttää siltä, että on tultava paikanpäälle ompelemaan…

Kysytty

Hei,

Ilahduin, kun kuulin, että kirjastossa voi lainata ompelukoneita. Mutta ilo jäi lyhyeen, kun alkoi näyttää siltä, että on tultava paikanpäälle ompelemaan. Porakonetta yms. saa kyllä mukaansa. Löytyykö kirjastoa, josta saan ompelukoneen kotikäyttöön viikoksi tai kahdeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näyttää valitettavasti siltä, ettei missään pääkaupunkiseudun kirjastossa ole kotiin asti lainattavaa ompelukonetta. Porakoneesiin, urheiluvälineisiin tai muihin lainattaviin esineisiin verrattuna ompelukone on aika herkkä vaurioitumaan, ja sen kuljettaminenkin saattaa olla vaativampaa. Todennäköisesti noista syistä ompelukoneita ei ole katsottu sopiviksi antaa kotilainaan.

Jos tarvitset ompelukonetta lainaksi, yksi vaihtoehto voisi olla Kuinoma-palvelu osoitteessa http://www.kuinoma.fi. Sen kautta voi vuokrata monenlaisia laitteita, ja valikoimissa näyttää olevan monta ompelukonettakin. SIeltä lainaaminen on tosin maksullista muttei ehkä kohtuuttoman kallista.