Onko Roihuvuoren kirjastosta lainattavissa sähkömittaria, jolla voi mitata kodin elektroniikan sähkönkulutusta? Jos ei ole, niin mistä Helsingin kirjastoista…

Kysytty

Moi,

onko Roihuvuoren kirjastosta lainattavissa sähkömittaria, jolla voi mitata kodin elektroniikan sähkönkulutusta? Jos ei ole, niin mistä Helsingin kirjastoista kantakaupungista sellaisen saisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Roihuvuoren kirjastossa ei valitettavasti ole lainattavia sähkömittareita. Helsingissä niitä näyttäisi olevan lainattavissa tällä vastaushetkellä Helsingin kirjastoautosta, Oulunkylän kirjastosta ja Vuosaaren kirjastosta. Laajemmat saatavuus tiedot Espoon, Vantaan ja Kauniaisten osalta saa näkyviin osoitteesta http://www.helmet.fi laittamalla vapaaseen sanahakuun hakunsanaksi ”energiamittari”.

Energiamittareita ei voi varata, joten mittari täytyy käydä lainaamassa kirjastosta, jossa sellainen on paikalla eli HelMetin mukaan tilassa ”hyllyssä”.

Helsingin energia lainaa energiamittareita mutta ainoastaan omille asiakkailleen. Tilaamisohjeet löytyvät osoitteesta http://helen.fi/palvelut/mittaritilaus.asp. Joillakin muillakin sähköyhtiöillä saattaa olla vastaava palvelu, joten kannattaa tarkistaa asia käyttämältäsi sähköyhtiöltä.