Otsikko
Hyvät kirjastonhoitajat, haluaisin tietää, missä teoksessa on ilmestynyt Solveig von Schultzin (1907–1996) runo, jonka nimi on Ruukku (alunperin kenties Kruka…

Kysytty

Hyvät kirjastonhoitajat,

haluaisin tietää, missä teoksessa on ilmestynyt Solveig von Schultzin (1907–1996) runo, jonka nimi on Ruukku (alunperin kenties Kruka ellei sitten Gryta). En tiedä, onko sitä koskaan käännetty vai onko se olemassa vain ruotsiksi. Kielellä ei sihnänsä ole merkityst, mutta minun pitäisi päästä tämän runon äärelle tavalla tai toisella.

Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Solveig von Schoultzin Krukan ilmestyi alun perin vuonna 1952 julkaistussa kokoelmassa Allt sker nu. Helena Anhavan suomentama Ruukku sisältyy Schoultzin valittujen runojen kokoelmaan Puitten takaa kuulee meren (WSOY, 1991; toinen, täydennetty laitos 1999).