Otsikko
Hukassa ison pehmokauriin / peuran /hirven /vastaavan eläimen ompelukaava. Valmiin eläimen koko 6-vuotiasta lasta reiteen tai lantiolle. Seisova, ei sarvia,…

Kysytty

Hukassa ison pehmokauriin / peuran /hirven /vastaavan eläimen ompelukaava. Valmiin eläimen koko 6-vuotiasta lasta reiteen tai lantiolle. Seisova, ei sarvia, aika realistinen. Kaava voi olla esimerkiksi 70?-90 luvulta, ei kuitenkaan uudempi. Ei ole Kotiliesi 20/1978. En tiedä onko kirja, lehti vai muu formaatti.

Vastaus

Vastattu

Pehmolelujen kaavoja etsimältäsi ajanjaksolta löytyy muun muassa näistä kirjoista:

  • Raili Myntti: Pehmeitä leluja: kuudentoista kangaslelun teko-ohjeet ja kaavat (1982)
  • Kirsti Hallamaa: Kirstin kankaiset kotieläimet (1984)
  • Lotte Reenpää: Hassut kangaseläimet: kaavat ja valmistusohjeet (useita painoksia, uusin 1968)
  • Sue Quinn: Tee itse pehmeät lelut (1986)
  • Cheryl Owen: Ompele helpot pehmolelut (1994)

Löytyisiköhän etsimäsi kaava jostain niistä? Kaikki edellä mainitut ovat saatavilla Jyväskylän kaupunginkirjastosta. Tarkista kirjojen saatavuus ja tee tarvittaessa varauksia verkkokirjastossa keski.finna.fi.

Listan kolme ensimmäistä kirjaa ovat saatavilla vain Jyväskylän pääkirjaston varastosta. Varastokirjat noudetaan ennakkotilausten perusteella. Muista siis varata kirjat ja odota noutoilmoitusta ennen kuin lähdet kirjastoreissulle.