Löytyykö jostain perinteisen kalastajanhatun eli sydvestin teko-ohjetta, kaavat?

Kysytty

Löytyykö jostain perinteisen kalastajanhatun eli sydvestin teko-ohjetta, kaavat?

Vastaus

Vastattu

Lasten sydvestin kaavat löytyvät Ottobre design -käsityölehdestä (2017:3, s. 32-33, 36, 50-51). Päänympärys 50-52-54-56 cm.

Aikuisten kalastajanhatun (ei kuitenkaan sydvesti vaan tasalevyinen lieri) kaavat löytyvät lisäksi Suuresta Käsityölehdestä 2003:8, s. 34, 60). Päänympärys 58 cm.