Http://www.iprinfo.com/uutiset?action=details&id=551&offset=140 Oheisesta linkistä löytyy viimeisin tieto lainauskorvauksista, mutta ei sitä, mistä, keneltä ja…

Kysytty

http://www.iprinfo.com/uutiset?action=details&id=551&offset=140

Oheisesta linkistä löytyy viimeisin tieto lainauskorvauksista, mutta ei sitä, mistä, keneltä ja miten korvausta haetaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjailijoilla ja kääntäjillä on oikeus saada lainauskorvausta sen perusteella, että heidän teoksiaan lainataan yleisistä kirjastoista. Korvaus määräytyy lainauskertojen perusteella.

Saadakseen korvausta, tekijän on ilmoitettava yhteys-ja teostietonsa Sanaston lainauskorvausjärjestelmään: https://lainauskorvaus.sanasto.fi/show/login/

Helpoimmin se tapahtuu tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla järjestelmään ja antamalla tarvittavat tiedot turvallisen verkkoyhteyden välityksellä.

Jos sinulla ei ole käytössä verkkopankkitunnuksia, voit ilmoittautua lainauskorvauksen hakijaksi Sanasto ry:n toimistossa, Köydenpunojankatu 5, 00150 HELSINKI.