HS:ssa kerrotaan, että uusi keskustakirjasto tulee olemaan auki arkisin kello 8–22 ja viikonloppuisin kello 10–22. Miten juhlapyhät ja niiden aatot?…

Kysytty

Hei!
HS:ssa kerrotaan, että uusi keskustakirjasto tulee olemaan auki arkisin kello 8–22 ja viikonloppuisin kello 10–22. Miten juhlapyhät ja niiden aatot? Juhlapyhinä olisi aikaa lukea, mutta Helsingin kirjastot ovat huonosti auki juhlapyhien tienoilla, samoin perjantaisin. Entä perjantain aukiolo keskustakirjastossa, onko tarkoitus olla auki 8-22? Parempia aukioloaukoja toivon. : )

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos kiinnostuksesta keskustakirjastohanketta kohtaan! Keskustakirjaston aukiolotuntien on tarkoitus olla pidemmät kuin mitä kirjastoissa tällä hetkellä. Tärkeinä juhlapyhinä kirjasto on kuitenkin luultavimmin suljettu, juhlapyhien aattoina taas kirjasto suljetaan aiemmin kuin normaalisti. Tietenkin suunnitteluaikaväli on melko pitkä, kun rakennus avataan vasta 2017, eli moni asia tulee vielä vaikuttamaan siihen, kuinka lopulliset aukioloaikatunnit muotoutuvat.

Toiveita keskustakirjaston sisällöistä ja palveluista, myös aukioloajoista, voi käydä kirjaamassa www.keskustakirjasto.fi – sivuston Unelmien puuhun. Toiveet huomioidaan rakennuksen suunnittelussa.

http://keskustakirjasto.fi/