Hengitysteiden post oper hoito, hengitysteiden kostutus

Kysytty

Hengitysteiden post oper hoito, hengitysteiden kostutus

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksesi on melko spesifi, joten varsinaista kirjallisuutta aiheesta ei yleisten kirjastojen kokoelmista paljonkaan löydy. Voisit ottaa yhteyttä Terveystieteiden keskuskirjastoon, joka sijaitsee Helsingin Meilahdessa http://www.terkko.helsinki.fi/ Varsinaiset tiedonhaut ovat siellä maksullisia.

Yleisten kirjastojen asiakastyöasemilla voit käyttää esim. Helkaa (Helsingin yliopiston kokoelmatietokanta), joka sisältää myös Terkossa olevan aineiston sekä Medic-tietokantaa, jossa on artikkeliviitteitä suomalaisista lääke- ja hoitotieteellisistä julkaisuista. Medicissä mene kohtaan "hakusanojen selaus" ja kirjoita laatikkoon esimerkiksi sana "hengityshoidon" ja hae. Näin löytyneet viitteet voisivat kohdallasi olla käyttökelpoisia. Helkasta voit hakea esim. kirjoittamalla pikahakuun respiration therapy ja valitsemalla kohdan "asiasana (selaus)".

Helsingin suurimpien kaupunginkirjastojen käsikirjastoista löytyy Suomalainen lääkärikeskus -kirjasarja. Osassa 5 on hakemisto, josta kannattaa katsoa esim. kohta hengitystiet.

teoksia:
Keuhkosairaudet / toimittajat: Vuokko Kinnula, Pentti Tukiainen, Lauri A.Laitinen, Duodecim, Helsinki, 2000 (Löytyy kaupunginkirjastosta)
Terkosta löytyy lisäksi esim. kirja Hengityshoito 4 / toimituskunta: Jaakko Herrala ... [et al.], 2000.