Haluan ottaa paperitulosteita Kansalliskirjaston mikrofilmatuista sanomalehdistä. 1) Täytyykö mikrofilmit tilata ennakkoon vai ovatko ne vapaasti otettavissa…

Kysytty

Haluan ottaa paperitulosteita Kansalliskirjaston mikrofilmatuista sanomalehdistä.

1) Täytyykö mikrofilmit tilata ennakkoon vai ovatko ne vapaasti otettavissa jostakin arkistokaapista? Kyseessä on siis useita eri sanomalehtiä, joista osa varmasti melko harvoin selattuja.

2) Tarvitaanko mikrofilmitulostukseen kopiokortti tms? Mistä saan hankittua sen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansalliskirjaston sivuilla kerrotaan, että mikrofilmit täytyy tilata etukäteen. Filmeistä voi tilata myös suoraan paperisia suurennoksia, mutta tulostuksen voi tehdä itsekin.

Alla on linkki ohjeisiin. Sivulta löytyy myös mikrofilmipalvelun sähköpostiosoite, josta kannattaa kysyä tarkempia tietoja esimerkiksi kopioiden maksamisesta. Toisesta linkistä löytyy palveluhinnasto.

http://www.kansalliskirjasto.fi/kokoelmatjapalvelut/palvelut/mikrofilmi…

http://www.kansalliskirjasto.fi/kokoelmatjapalvelut/palvelut/palveluhin…