Haluaisin varata Turun pääkirjastosta kirjan, voiko sitä mitenkään lähettää Helsinkiin? Jos voi, kuinka paljon se maksaisi. Kiitos!

Kysytty

Hei,

Haluaisin varata Turun pääkirjastosta kirjan, voiko sitä mitenkään lähettää Helsinkiin? Jos voi, kuinka paljon se maksaisi. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei
Jos haluat Turun pääkirjastosta kirjan Helsinkiin, sinun pitää tehdä ns. kaukopalvelupyyntö johonkin Helsingin kirjastoon (mieluiten Helsingin kaupunginkirjaston joku toimipaikka, mikäli se sinulle sopii). Kun pyyntö tulee tänne Turkuun, kirja lähtee sinne Helsinkiin valitsemaasi kirjastoon. Linkissä tietoa Helmet kirjastojen kaukopalvelusta:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu

Meiltä ei tule mitään maksua, mutta Helsingin kaupunginkirjaston kaukolainamaksu on 4 euroa.

Muissa Helmet kirjastoissa on seuraavat kaukolainamaksut:

Espoo: 7 euroa, Kauniainen: minimimaksu 3 euroa, Vantaa: 7 euroa.