Otsikko
Haluaisin tietoja W. Nuuttila -nimisestä taidemaalarista(elämäkerrallisia sekä jos mahdollista, hänen maalaustensa saatavuuteen liittyviä tietoja tai tietoja…

Kysytty

Haluaisin tietoja W. Nuuttila -nimisestä taidemaalarista(elämäkerrallisia sekä jos mahdollista, hänen maalaustensa saatavuuteen liittyviä tietoja tai tietoja missä hänen maalauksiaan on mahdollisesti nähtävissä. Hän ei tietääkseni ole sama taidemaalari kuin V. Nuuttila,jonka töitä olen nähnyt listattuna Taidepörssi -kirjassa. Perheelläni on kaksi W. Nuuttilan 30-luvulla maalaamaa taulua.

Kiitokset etukäteen !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvataiteilijoiden matrikkeleista ei löytynyt kuin yksi Nuuttila-niminen taiteilija eli mainitsemanne Väinö Viljami Nuuttila. Kyseessä saattaisi kuitenkin olla kaipaamanne W. Nuuttila, sillä vuonna 1972 ilmestyneessä Kuvataiteilijat teoksessa hänen nimensä esiintyy muodossa Wäinö Wiljami Nuuttila. Vuoden 1986 vastaavassa teoksessa nimi on muodossa Väinö Viljami.
Nuuttila on syntynyt vuonna 24.12.1899 Elimäellä.

Nuuttilan teoksia on ainakin Hämeenlinnan ja Imatran taidemuseoissa, Suomen valtion ja Helsingin kaupungin kokoelmissa.

Taiteilijan signeeraustavoista voisi tiedustella myös taidemuseoista, joiden kokoelmissa hänen töitään on.
http://www.hameenlinna.fi/taidemuseo/index.php
http://www.ekarjala.fi/museot/imatra/imatran_taidemuseo.html
http://www.ateneum.fi

9 ääntä

Kommentit

Minulla on kyseisen taitelijan teos.

Imatralla ainakin Neitytniemen kartanossa ja Stora Enson Tornan kerholla olen hänen töitään nähnyt. Omassa perhepiirissä maalauksia on myös runsaasti, koska kyseessä on isäni setä.

milulta myös löytyy kyseisen taidemaalarin singreema työ. tehty v-47 kuvaa nekkaria eli kaatokannua kirjahyllyn edessä. olisitteko kiinnostuneet maalauksesta. 55x47 puukehyksillä varustettu. 0406686863