Otsikko
Haluaisin tietoa Maria-nimisestä naistenlehdestä.

Kysytty

Haluaisin tietoa Maria-nimisestä naistenlehdestä, joka ilmestyi 70-luvulla. Muistan löytäneeni lehden vanhoja numeroita lapsena, kun elettiin jo 90-lukua, ja silloin pidin niitä jollain lailla erikoisina ja kiehtovina. Kuinka kauan Maria ilmestyi ja osaatteko kertoa jotain muuta siitä?

Vastaus

Vastattu

Tarkoitat varmaan lehteä nimeltä Maria -suuri viihdelukemisto. Sen ilmestymisaika oli 1980-1982 ja sen edeltäjä oli nimeltään Novelli. Lehdet ilmestyivät kerran kuussa.

Molemmat lehdet olivat Oululaisen Kolmiokirjan kustantamia. https://www.finna.fi/Record/volter.1497814

Jyväskylän yliopisto säilyttää lehtien vapaakappalepainoksia.