Haluaisin tietoa huvielämästä Suomessa 1970-luvulla, varsinkin ohjelmaravintoloista, erityisesti sellaisista, joissa esiintyi strip tease - tanssijoita., sekä…

Kysytty

Haluaisin tietoa huvielämästä Suomessa 1970-luvulla, varsinkin ohjelmaravintoloista, erityisesti sellaisista, joissa esiintyi strip tease - tanssijoita., sekä tietoa ohjelmatoimistoista, jotka näitä strippareita välittivät eri puolille Suomea kuten myös muista ohjelmatoimistoista, mm. D-Tuotanto jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin paljon tietoa Suomen 1970-luvun huvielämästä ei löytynyt. Perusteellinen lähde voisi olla Merja Sillanpään väitöskirja Säännöstelty huvi: suomalainen ravintola 1900-luvulla. Se on ilmestynyt vuonna 2002 ja löytyy monista pääkaupunkiseudun kirjastoista. Sen lisäksi on monia ravintolahistoriikkeja, mm. Markus H. Korhosen Kaupunginkellarista seurahuoneelle ja Liisa Tuomalan Seurahuoneelta Seurahoviin: 150 v. hotelli- ja ravintolatoimintaa Porvoossa.