Haluaisin tietää peruskoululaki § 17 ja peruskouluasetus § 8 sisällöt?

Kysytty

Haluaisin tietää peruskoululaki § 17 ja peruskouluasetus § 8 sisällöt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Peruskoululain ja peruskouluasetuksen löytyy helposti netistä, osoitteesta http://finlex.edita.fi/
Valitsemalla lainsäädännön voi sitten kirjoittaa hakusanaksi niin peruskoululaki kuin peruskouluasetus.

Peruskoululaki 17 §

Peruskoulussa muita kuin opetustehtäviä suorittavaan henkilökuntaan kuuluvat kokoontuvat tekemään 13 §:ssä tarkoitetun ehdotuksen sekä suorittamaan muutkin heille säädetyt yhteiset tehtävät siten kuin asetuksella säädetään.
Koululautakunta päättää tarvittaessa, minkä peruskoulun kokouksiin 1 momentissa tarkoitettu
henkilö osallistuu. Henkilö voi osallistua vain yhden peruskoulun kokouksiin.

Peruskouluasetus 8 §

Opettajakunnan puheenjohtajana toimii johtaja tai hänen estyneenä ollessaan apulaisjohtaja tai varajohtaja. Opettajakunta valitsee keskuudestaan sihteerin.
Opettajakunnan kokouksen kutsuu koolle puheenjohtaja. Kokous on kutsuttava koolle
viipymättä, jos vähintään kolmasosa opettajakunnan jäsenistä sitä vaatii.