Otsikko
Haluaisin tietää onko kirjastoissa mitään anime-sarjan jaksoja videolla? mitä vain. siis ei mitään pokemonia dragon ballia tai digimonia vaan jotain ihan…

Kysytty

haluaisin tietää onko kirjastoissa mitään anime-sarjan jaksoja videolla? mitä vain. siis ei mitään pokemonia dragon ballia tai digimonia vaan jotain ihan kunnon animea

kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletan, että "anime" tarkoittaa sarjakuvista - lähinnä kai japanilaisista - tehtyjä animaatioelokuvia?

Näitä voit etsiä Helmet-tietokannasta http://www.helmet.fi seuraavasti:
1) - klikkaa sanahaku-kohtaa
- kirjoita hakuruutuun:
s:sarjakuvat and s:animaatioelokuvat
- valitse aineisto-kohdasta videokasetit
- klikkaa hae-kohtaa
Tulokseksi saat tosin vain yhden videon (Akira).
tai
2) voit myös kokeilla seuraavanlaista hakua:
- klikkaa sanahaku-kohtaa
- kirjoita hakuruutuun:
s:animaatioelokuvat and s:japani
- valitse aineisto-kohdasta videokasetit
- klikkaa hae-kohtaa
Tulokseksi saat 118 videota. Kunkin videon sijaintitiedot saat selville klikkaamalla ao.videon nimeä. Listalla voit liikkua eteenpäin sivun yläpainikkeista: Seuraava sivu ja Edellinen sivu.
Voit myös rajata hakutulosta sanahaussa valitsemalla jonkin kirjaston Kirjasto-kohdasta.