Haluaisin tietää, mitkä vanhat aapiset olisivat saaneet näköispainoksen ja ostettavissa.

Kysytty

Haluaisin tietää, mitkä vanhat aapiset olisivat saaneet näköispainoksen ja ostettavissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Monista vanhoista aapisista on otettu näköispainos, mutta valitettavasti monet niistä on jo loppuunmyyty. Joistakin on tosin mahdollisesti tulossa lisäpainos myöhemmin. Loppuunmyytyjä näköispainoksiakin kannattaa kuitenkin kysellä esim. antikvariaateista.

Tässä listaa näköispainoksista sekä niiden saatavuustilanne Kirjavälityksen tietokannan mukaan.

Tällä hetkellä saatavissa kirjakauppojen kautta:
Einiö, K.: Lyhyt kuwa-aapinen (1. painos 1897, näköispainos 2013, Ntamo)
Penttilä, Aarni: Aapiskukko (1. painos 1938, 28. p. 2011, Gummerus)

Loppuunmyytyjä:
Hälinen, Kaisa: Suomen lasten aapinen (4. painos 1951, 9. painos 2000, WSOY)
Kodin ja koulun ensimmäinen kirja (12. uudistettu painos 1931, näköispainos 1994, Otava)
Pakkala, Teuvo: Aapinen (1. painos 1909, näköispainos 1984, Otava)
Penttilä, Aarni: Karjalan lasten aapinen (1. painos 1942, näköispainos 2004, Otava)
Salo, Aukusti: Meidän lasten aapinen (1. painos 1935, 18. p. 2010, Otava)

Painos lopussa, mahdollisesti tulossa myöhemmin uusi painos:
Haavio, Martti: Iloinen aapinen (1. painos 1933, 15. painos 2004, WSOY)
Somerkivi, Urho: Lasten oma aapinen (10. uudistettu painos 1967, näköispainos 2012, Otava)