Otsikko
Haluaisin tietää, mistä Tuula nimi tulee ja mitä se tarkoittaa. Kiitos etukäteen vastauksesta. Hieno palvelu!

Kysytty

Haluaisin tietää, mistä Tuula nimi tulee ja mitä se tarkoittaa. Kiitos etukäteen vastauksesta. Hieno palvelu!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuula on tullut etunimenä käyttöön 1900-luvun vaihteessa. Se tuli almanakkaan vuonna 1950. Suurimmassa suosiossa se oli 1940-1960-luvuilla. Nimeä on pidetty Kalevalasta peräisin olevan nimen Tuulikki lyhentymänä. Nimikirjoissa esitetään lähtökohdaksi myös Larin-Kyöstin 1890-luvulla sanoittamaa laulua Tuulan tei. Se on myös yhdistetty sanoihin tuuli ja tuulonen. Lähteet: Lempiäinen, Pentti : Suuri etunimikirja (1999) ; Saarikalle, Anne : Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön (2007) ; Vilkuna, Kustaa : Etunimet (2005).

20 ääntä

Kommentit

HYVÄ TE❤️❤️