Haluaisin tietää mistä kirjoista ym. saa tietoa seuraavista Pariisin taidekouluista: Académie Colarossi, Académie Ranson ja Académie André Lhote (vuosina 1927…

Kysytty

Haluaisin tietää mistä kirjoista ym. saa tietoa seuraavista Pariisin taidekouluista: Académie Colarossi, Académie Ranson ja Académie André Lhote (vuosina 1927 ja 1930).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimästäsi aiheista löytyy tietoa ainakin seuraavista lähteistä:
Andre Llhoten taidekoulusta löytyy artikkeli suomeksi:
Andre Llhote ja Suomi, TAIDE lehti, 1982:1

Myös seuraavissa teoksissa, joista voisi olla apua:
"Näkyjä ja haaveita: ranskalainen symbolismi 1886-1908" ja "Bonnard und die Nabis"