Otsikko
Haluaisin tietää, minkä nimisiä espanjankielisiä romaaneja on kirjoitettu/muokattu niin, että sanavarasto on tietyn kokoinen (esim, 800 sanaa). Opiskelen…

Kysytty

Haluaisin tietää, minkä nimisiä espanjankielisiä romaaneja on kirjoitettu/muokattu niin, että sanavarasto on tietyn kokoinen (esim, 800 sanaa). Opiskelen espanjaa ja haluaisin harjoituttaa kieltä helpoilla espanjankielisillä rommaneilla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löydät näitä "easy reader" -tyyppisiä teoksia näin:
Helmet-aineistotietokannassa http://www.helmet.fi valitse sanahaku ja kirjoita hakulauseeksi espanjan kieli and lukemistot. Saat 32 viitettä. Joissakin on sanamäärä ilmoitettu, useimmissa vain taso. Esimerkiksi Lecturas faciles-sarjassa A-taso on 600, B-taso 1200, C-taso 2000 ja D-taso 2500 sanaa. Kunkin teoksen saatavuus selviää klikkaamalla teoksen nimeä.