Haluaisin tietää mikä runo tai mistä runosta on "En tahdo mä tietää".

Kysytty

Haluaisin tietää mikä runo tai mistä runosta on "En tahdo mä tietää".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

V. A. Koskenniemeltä löytyy runo "En tahdo ma tietää, minne". Olisikohan tämä etsimäsi runo?

Runo alkaa:
"En tahdo ma tietää, minne/
mun hautani kaivetaan./
Puuristi te pankaa sinne,/
joka lahoo aikanaan."

Runo ilmestyi alun perin kokoelmassa Uusia runoja (1924), ja se löytyy myös Koskenniemen Kootuista runoista (Wsoy 1998).