Haluaisin tietää mihinkä tyylisuuntaan Leena Landerin romaani Tummien perhosten koti sijoittuu? Tarvitsisin tietoa äidinkielen tutkielmaa varten

Kysytty

Haluaisin tietää mihinkä tyylisuuntaan Leena Landerin romaani Tummien perhosten koti sijoittuu?
Tarvitsisin tietoa äidinkielen tutkielmaa varten

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen luettelointitiedoissa tämä kirja määritellään psykologiseksi romaaniksi. Muita määritelmiä ja sijoittumisia kuvaavat asiasanat: lapsuus, nuoruus, nuorisokodit, koulukodit, nuoret, pojat, ongelmanuoret, kuri, 1960-luku, Suomi.
Kirja on julkaistu vuonna 1992, joten se kuuluu 1990-luvun kirjallisuuteen. Kirjan tapahtumat kuitenkin sijoittuvat 1960-luvulle.