Haluaisin tietää kaiken mahdollisen sukunimestä Tyvi. Samaten sukunimi Koivuranta kiinnostaisi, varsinkin sen haluaisin saada selville että onko sillä mitään…

Kysytty

Haluaisin tietää kaiken mahdollisen sukunimestä Tyvi.
Samaten sukunimi Koivuranta kiinnostaisi, varsinkin sen haluaisin saada selville että onko sillä mitään tekemistä romanien kanssa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sukunimi Tyvi on niin harvinainen, ettei sitä ole otettu mukaan sukunimikirjoihin. Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta http://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1 voi tarkistaa monellako tällainen sukunimi on. Koivuranta on yleisempi nimi. Se on Mikkolan Sukunimikirjan mukaan nuorehko sukunimi, esiintyy Etelä- ja Länsi-Suomessa, mutta eniten kuitenkin Kemissä, Pellossa ja Rovaniemellä. Romaniyhteydestä ei ole mainintaa.