Haluaisin tietää 90-luvun musiikista. Ketä laulajia/bändejä oli? Mitkä olivat in ja mitkä out? ym.

Kysytty

haluaisin tietää 90-luvun musiikista. Ketä laulajia/bändejä oli? Mitkä olivat in ja mitkä out? ym.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Surfcity-lehden sivuilta löytyvät vuoden 1999 levyt (tammikuu 2000) popvuoden tilinpäätös ja Suomipopin 99 suurinta (marraskuu 1999) vuosituhannen merkittävät suomalaiset popparit. http://www.city.fi/pop/

Pääkaupunkiseudun yhteisestä Plussa-ainestohausta http://www.libplussa.fi
voit selata aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Valitse kohta monipuolinen haku, joka tarjoaa enemmän hakuvaihtoehtoja. Valitse hae teoksia ja julkaisuja joiden-kohtaan asiasana tai luokka. Hakusanoiksi valitse yhdistelmä seuraavista sanoista: yhtyeet, rock, Suomi, 1990-luku , muusikot, punk, historiikit. Tässä poimintoja aiheeseesi liittyvästä kirjallisuudesta.Tiimalasin santaa Eppu Normaalin tarina. Werner Söderström, 2000. Kostiainen, Pasi: Apulanta maalin alta Wsoy, 1998. Kuivanen, Jarkko: Suomipunk 1977-1998. Helsinki, J. Kuivanen, 1999.

Nuorisotiedon kirjastosta Olympiastadion, Eteläkaarre 00250 Helsinki puh. (09) 348 24 308 fax (09) 491 290, e-mail kirjasto@alli.fi Sivuilta löytyy myös viitteitä pop- ja rock musiikin historiasta. http://www.alli.fi/kirjasto/osakulttuurit.html#pop

6 ääntä

Kommentit

Hei, haluaisin 1990-luvun suomalaisesta pop-musiikista bändien ja laulajien nimiä.
1990-luvulla oli paljon suomalaisia pop-, dance- ja elektronisen musiikin esittäjiä. Jotkut pienemmät bändit on ihan unohtunut.
Suomi, 90-luku, pop ?