Mistä löytäisin 70- ja 90-luvun kotimaiset kovimmat hitit? Teen koulutyöksi analyysiä otsikolla Mistä Suomessa laulettiin 70- ja 90-luvuilla.

Kysytty

Mistä löytäisin 70- ja 90-luvun kotimaiset kovimmat hitit? Teen koulutyöksi analyysiä otsikolla Mistä Suomessa laulettiin 70- ja 90-luvuilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavassa hieman vihjeitä esitelmääsi:
- Hitit : 70-luku. (Sis. 80 laulua, sanat, nuotit ja tiedon siitä, kuka esitti ja minä vuonna)
Taustatietoja artisteista saat esim. teoksista:
- Lehtonen, Esko: Suomalaisen rockin tietosanakirja 1-2 ja
- Nyman, Jake: Rocktieto 1-3.

1990-luku
Suosikki- ja Soundi-lehdistä löytyy listoja 90-luvun suosikkiäänitteistä ja Mitä-missä-milloin vuosikirjassa on vuosikatsaus myös kevyeen musiikkiin ja listoja myydyimmistä levyistä.Taustatietoja esittäjistä mm.
seuraavista:
- Jee jee jee : suomalaisen rockin historia.

Teosten saatavuuden Oulun kaupunginkirjastossa voit katsoa aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/index.html ja etsiä lisää tietoa esim. asiasanoilla popmusiikki, historia, Suomi.