Haluaisin tehdä itse hääpukuni. Mistä kirjoista löytäisin tietoa pukuompelusta, juhlapukujen tekniikoista (suomeksi/englanniksi/ruotsiksi/kuvin)? Olen kokenut…

Kysytty

Haluaisin tehdä itse hääpukuni. Mistä kirjoista löytäisin tietoa pukuompelusta,
juhlapukujen tekniikoista (suomeksi/englanniksi/ruotsiksi/kuvin)?
Olen kokenut harrasteompelija ja tehnyt (kaavoittanutkin) itse juhlapukuja, mutta en mitään laahuksellista. Korsetin ompelustakin on aikaa. Ja missä käsityölehdessä on kaava olkaimelliseen tai hihalliseen (puoli)merenneitomalliseen pukuun? (Tiedossa Kotiliesi Käsityön 1/2015 olkaimeton)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa SikSak-ompelukoulu, 11. osa on mm. juhlapukujen ompelusta. Muita ompelutöiden opaskirjoja ovat esim. Kotiompelijan käsikirja: moderni hyöty- ja koristeompelun opas / Ruth Singer ja Ompelutöiden tekniikat ja materiaalit  /Lorna Knight.

Useista lehdistä löytyy ohjeita ja kaavoja hääpukuun, mutta  tuon jo löytämäsi lisäksi emme löytäneet juuri kysymäsi kaltaista. Muita  löytyy ainakin näistä lehdistä: Kotiliesi käsityö 1/2016, Suuri käsityölehti 2015 : nrot 1, 2, 3, Suuri käsityölehti. 1/ 2014, Suuri käsityölehti. 5-6/ 2013, Moda 7/2012, Suuri käsityölehti 1/2012 ja Suuri käsityölehti 1/2011.