Haluaisin perehtyä taidehistoriaan, erityisesti nyt aluksi barokkitaiteilijoihin ja -taiteeseen (mutta yleisteokset käyvät myös)? Mistähän teoksesta tai…

Kysytty

Haluaisin perehtyä taidehistoriaan, erityisesti nyt aluksi barokkitaiteilijoihin ja -taiteeseen (mutta yleisteokset käyvät myös)? Mistähän teoksesta tai teoksista kannattaisi aloittaa?

Vastaus

Vastattu

Tammen Maailmantaide -sarjan osa 9 käsittelee barokkia. Se on varmastikin hyvä yleisteos aloittaa tutustuminen tähän tyylisuuntaan.Yleisempi taidehistorian perusteos on Maalaustaiteen historia renessanssista nykypäivään.

Suomen maalaustaiteesta perusteos on Suomen taiteen historia.

Löydät lisää Helmetistä lisää teoksia hakusanalla taidehistoria ja voit halutessasi yhdistää siihen halutun tyylisuunnan.