Haluaisin lukea vanhaa Hämeenlinnaa koskevaa historiallista romaania, miksei myös nykyistä Hämeenlinnaa kuvaavaa.

Kysytty

Haluaisin lukea vanhaa Hämeenlinnaa koskevaa historiallista romaania, miksei myös nykyistä Hämeenlinnaa kuvaavaa.

Vastaus

Vastattu

Hei,

viitteitä Hämeenlinna-aiheiseen kaunokirjallisuuteen löydät Vanamo-verkkokirjastosta sivulta Hämeenlinna kaunokirjallisuudessa

Luettelon avulla voi löytää kaunokirjallisia teoksia, joiden tapahtumapaikkana on Hämeenlinna tai jotka muulla tavalla liittyvät Hämeenlinnaan tai hämeenlinnalaisiin henkilöihin. Luettelo sisältää romaaneja ja näytelmiä, joissa kuvataan Hämeenlinnaa tai lähiympäristöä sekä runoja ja runoteoksia, joissa Hämeenlinna maisemineen tai henkilöineen on tunnistettavissa. Luettelossa mainituissa teoksissa liikutaan usein muissakin ympäristöissä, mutta ainakin osa tapahtumista sijoittuu Hämeenlinnan seudulle.