Haluaisin lukea kirjoja Hämeen linnan ja Hämeenlinnan kaupungin historiasta yhdessä tai erikseen. Sekä tieto- että kaunokirjallisuus kiinnostaa minua.

Kysytty

Hei, haluaisin lukea kirjoja Hämeen linnan ja Hämeenlinnan kaupungin historiasta yhdessä tai erikseen. Sekä tieto- että kaunokirjallisuus kiinnostaa minua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa hakea aineistoja Vanamo-verkkokirjastostamme, jotta näet samalla aineiston saatavuuden.

Mene osoitteeseen vanamo.finna.fi

Kirjoita Hämeenlinna hakupalkkiin ja valitse alasvetovalikoista “Hae aiheista”.

Kirjoita Hämeen linna hakupalkkiin ja valitse alasvetovalikosta “Hae aiheista”.

Katso myös tämän vastauksen liite, joka käsittelee Hämeenlinnaa kaunokirjallisuudessa.

Joitakin poimintoja tietokirjoista:

Teerijoki, Ilkka: Hämeenlinna vallankumouksen vuosina 1917-1918 (2017)

Teerijoki, Ilkka: Hämeenlinnan historia : ensimmäisestä maailmansodasta 2000-luvulle (2014)

Hämeenlinnan kaupungin historia. 1. osa, Hämeen linnan esi- ja rakennushistoria (1917)

Hämeenlinnan kaupungin historia. 2. osa, Kaupungin historia Ruotsin vallan aikana (1926)

Hämeenlinnan kaupungin historia. 3. osa, Hämeenlinnan kaupungin historia vuosina 1809-75 (1930)

Vilkuna, Anna-Maria:  Kaupunki kuvissa : valokuvia 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun Hämeenlinnasta (2004)

Vilkuna, Anna-Maria: Kaupunki kuvissa. 2, Valokuvia Hämeenlinnasta 1930-1960-luvuilta (2007)

Vilkuna, Anna-Maria: Kaupunki kuvissa. 3, Valokuvia Hämeenlinnasta (2011)

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Lydia-kokoelma sisältää muun muassa vanhaa Hämeenlinnaa käsittelevää kirjallisuutta. Suurin osa Lydian aineistosta on julkaistu 1800-luvulla ja 1900-luvun alussa.

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Lydia · DIGI - Yleisten kirjastojen digitoimaa aineistoa (kirjastot.fi)