Otsikko
Haluaisin löytää runon, joka teki minuun aikanaan suuren vaikutuksen. Olen yrittänyt löytää tuota runoa jo aiemminkin, mutten kerta kaikkiaan muista…

Kysytty

Haluaisin löytää runon, joka teki minuun aikanaan suuren vaikutuksen.
Olen yrittänyt löytää tuota runoa jo aiemminkin, mutten kerta kaikkiaan muista kirjailijan nimeä, enkä edes runon nimeä... hyvin menee :) Mutta siitä runon mieleeni synnyttämästä kuvasta ja tilasta en pääse eroon, ja haluaisin sinne takaisin...

Ainoat vihjeet, jotka minulla on
Kirjailija on unkarilainen, luin suomennosta...

Se tuskin oli aivan uudenuutta, ennemminkin ehkä jostain parin tai muutaman
vuosikymmenen takaa...?

Runossa esiintyy hirvi, jonkinlaisena myyttisenä eläimenä

Runo oli todella pitkä, taisi olla sivuja...

Kirja, josta minä sen silloin luin, oli tosi ohut pehmeäkantinen...

Onko kenelläkään sattumalta ajatusta siitä, kenen ja mitä runoa minä mahdankaan kaivata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty runo saattaisi olla Ferenc Juhászin Hirveksi muuttunut poika huutaa salaisuuksien portilta vuonna 1974 ilmestyneestä suomennosvalikoimasta Kukkiva maailmanpuu (suomentaneet Hannu Launonen ja István Kecskeméti).