Haluaisin löytää kirjoja 60-&70-luvun kotiäitiydestä, mutta hakusanoilla kotiäidit ja kotirouvat ei löytynyt mitään. Etsin sekä kaunokirjallisuutta että…

Kysytty

Haluaisin löytää kirjoja 60-&70-luvun kotiäitiydestä, mutta hakusanoilla kotiäidit ja kotirouvat ei löytynyt mitään. Etsin sekä kaunokirjallisuutta että tutkimuksia tms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-sivun sanahakukin antaa valitettavasti tuloksena kovin pienen määrän viitteitä. Ilmeisesti sanaa Kotiäidit, joka on kuitenkin virallinen asiasana, ei ole juurikaan käytetty. Neuvoisinkin kääntymään elämäkertahyllyn puoleen, siellähän on useita kirjoja, jotka kuvaavat perhe-elämää 60- ja 70-luvuilla, joista osassa perheen äiti työskentelee kotona.

Varsinkin tietokirjallisuuden osalta neuvoisin Teitä ottamaan yhteyttä Yliopiston kirjastoon, http://www.helsinki.fi/kirjastot