Otsikko
Haluaisin löytää kirjan, jonka perusteella voisi oppia tunnistamaan eri vuosisatojen ja -kymmenten huonekaluja ja muita esineitä Suomessa. Osaisitteko neuvoa?

Kysytty

Hei!
Haluaisin löytää kirjan, jonka perusteella voisi oppia tunnistamaan eri vuosisatojen ja -kymmenten huonekaluja ja muita esineitä Suomessa. Osaisitteko neuvoa?

Vastaus

Vastattu

Aihe on varsin laaja, ja teokset käsittelevät yleensä jotain rajattua aikakautta, mutta esimerkiksi teos Ihanaa antiikkia, tunnista kertaustyylien esineet vaikuttaisi toiveisiin sopivalta.

Ja tietysti voi myös lainata eri aikakausia käsitteleviä kirjoja. Sellaisia löytyy vaikkapa hakulausekkeella 'huonekalut, historia, suomi'.