Haluaisin kuvia kiinalaisista kirjoituksista tai vuosista (horoskooppimerkeistä).

Kysytty

Haluaisin kuvia kiinalaisista kirjoituksista tai vuosista (horoskooppimerkeistä).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiinan kirjoitusmerkeistä saat tietoa mm. kiinan kielen oppikirjoista ja kielikursseista. Tällainen on esim. Paul Huangin Kiina-suomi kaksisuuntainen puhekielen oppikirja (Yliopistopaino,1995).
Oppikirjoja monipuolisempaa kuvitusta löydät esim. Cecilia Linqvistin teoksesta Merkkien kieli (WSOY, 1991).
Kiinalaisesta astrologiasta kertovia kuvitettuja teoksia ovat mm. Taija Mårdin suomentama Idän ja lännen astrologia (Karisto, 2000), Derek Waltersin Ming Su : kiinalaista astrologiaa (Otava, 1988) ja Paul Carusin Chinese Astrology (La Salle, Open Court, 1989).
Muita vastaavanlaisia teoksia löydät esim. Turun kaupunginkirjaston aineistorekisteristä (http://www.turku.fi/kirja/) hakusanoilla kiinan kieli tai käyttämällä kahta hakusanaa astrologia ja kiina.
Internetistä vastaavaa tietoa ja kuvia saat mm. osoitteesta http://chineseculture.about.com/culture/chineseculture/.