Onko lehtivalokuvia tai muuta kuvamateriaali Miss universum Armi Kuuselan Sunbeam Talbot autosta , auton kolarista Vantaan sillalla Helsingin Vanhassa…

Kysytty

Onko lehtivalokuvia tai muuta kuvamateriaali Miss universum Armi Kuuselan Sunbeam Talbot autosta , auton kolarista Vantaan sillalla Helsingin Vanhassa kaupungissa ( arabia) Auto oli palkinto missikisoista.
Muistaakseni se törmäsi kaljaa kuljettaneen auton takapyörään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jorma Marttalan kirjassa Armin kultaiset vuodet ( Edita1999) on kerrottu Armi Kuuselan auton kolarista ja kirjasta löytyy myös pieni lehtikuva aiheesta. Kolari oli sattunut 8.2.1953 iltapäivällä Armi Kuuselan ajaessa Helsingistä Porvooseen. Onnettomuus sattui Vantaan sillan risteyksessä jäisessä kurvissa ja toisena osapuolena oli Helsinki- Tikkurila –vuoron linja-auto. Talbotin etuosa lytistyi kasaan ja ohjauskelvoton auto oli hinattava paikalta. Linja-autoon tuli vain pieni kuhmu.
Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjastossa Pasilassa löytyy tuon ajan lehdet mikrofilmattuina.

http://www.lib.hel.fi/fi-FI/pasila/