Otsikko
Haluaisin kopioida viisi kuvaa vanhoista kuvista. Onnistuuhan teillä? Sitten: saako teillä siirrettyä dia-kuvia muistitikulle?

Kysytty

Haluaisin kopioida viisi kuvaa vanhoista kuvista. Onnistuuhan teillä?

Sitten: saako teillä siirrettyä dia-kuvia muistitikulle?

Vastaus

Vastattu

Useimmissa Helmet-kirjastoissa on monitoimilaitteita, joilla kuvista voi ottaa paperikopioita tai skannata ne omaan sähköpostiin.

Diojen skannaus muistitikulle onnistuu asiakastietokoneella käyttämällä erillistä skanneria ja diasovitinta. Tämä mahdollisuus löytyy Helsingissä ainakin Pasilan, Oodin ja Malmin kirjastoista. Jos haluat asioida muussa toimipisteessä, kannattaa ensin soittaa sinne ja kysyä, voiko sen laitteilla skannata dioja. Kirjastojen palvelut löydät täältä ja rajauksen voi tehdä valitsemalla "skannerit": https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut