Haluaisin kirjasuosituksia.

Kysytty

Haluaisin kirjasuosituksia. Aikaisemmin luetut helmet ovat Adébáyò - Älä mene pois, Soininen Pirkko - Ellen, Dicker Joel - Totuus Harry Quebertin tapauksesta, Kwok Jean - Käännöksiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin ehdotuksia.

Gyasi, Yaa: Matkalla kotiin
Toisistaan tietämättömät sisarpuolet päätyvät 1700-luvun Afrikassa samaan eurooppalaisten linnoitukseen: toinen vaimoksi, toinen orjaksi. Effie jää valkoisen kuvernöörin vaimona Ghanaan, kun orjalaiva vie hänen siskopuolensa Esin Yhdysvaltoihin. Tarina seuraa siitä eteenpäin suvun kahden haaran vaiheita nykypäivään asti.

Kankimäki, Mia: Naiset joita ajattelen öisin
Mia Kankimäki pohtii omaa elämäänsä ja tutkii samalla esikuviksi sopivia naisia historian varrelta: naisia, jotka uskalsivat valita oman tiensä ja poiketa siitä, mitä aikakausi heiltä odotti. Tutuksi tulevat tutkimusmatkailijat, taiteilijat ja seikkailijat.

Lahiri, Jhumpa: Kaima
Gogol Ganguli on Intiasta Yhdysvaltoihin muuttaneiden vanhempien lapsi, joka kasvaa kahden kulttuurin välissä. Vanhemmat ovat kiinni kotimaassaan ja sen perinteissä, poika taas kokee itsensä juurettomaksi vanhempiensa odotusten ja synnyinmaansa kulttuurin välissä.

Rannela, Terhi: Kesyt kaipaavat, villit lentävät
Kirjailija Terhi Rannelan on koonnut matkapäiväkirjojensa pohjalta sarjan havaintoja ja tunnelmakuvia eri puolilta maailmaa ja pohtii niiden pohjalta nykypäivää, historiaa ja ihmisen elämää ylipäätään.

Tartt, Donna: Tikli
Theo menettää 13-vuotiaana äitinsä onnettomuudessa ja joutuu holtittoman isänsä huostaan mukanaan mittaamattoman arvokas maalaus, jonka hän varasti äitinsä kuolinpaikalta. Taulusta tulee hänen salaisuutensa ja pakkomielteensä, ja pikku hiljaa se vetää hänet viettävälle polulle.