Otsikko
Haluaisin itselleni Kalevalan, ihan kirjana siis. Onko kaikki Kalevalat alkuperäisiä, vai voiko niitä olla jotenkin muokattujakin? Haluaisin mahdollisimman…

Kysytty

Hei, haluaisin itselleni Kalevalan, ihan kirjana siis. Onko kaikki Kalevalat alkuperäisiä, vai voiko niitä olla jotenkin muokattujakin? Haluaisin mahdollisimman alkuperäisen ja tyylilleen sopivat kuvat siinä. Ei siis mitenkään nykyaikaistettua versiota. Voisitteko suositella moista?

Vastaus

Vastattu

Kalevalasta on tehty hyvin monenlaisia painoksia. Edellisen kerran Kalevalaa on käsitelty Kysy kirjastonhoitajalta -palvelussa pari vuotta sitten ja vastauksessa käydään läpi Kalevalan historiaa.

Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran sivustolta löytyy tutkittua tietoa Kalevalasta sekä mm. vuoden 1849 Kalevalan teksti kokonaisuudessaan ja tarkistettuna.