Kuka meni Kalevalassa hirven sisään

Kysytty

Kuka meni Kalevalassa hirven sisään

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hirven sisään meni Kalevalan pohjalta tehdyssä tv-elokuvassa Rauta-aika
Lemminki (Kalevalan Lemminkäinen), joka tällä tavalla välttyi paleltumasta
kuoliaaksi lumimyrskyssä. Itse Kalevalassa tätä episodia ei ole.

5 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Opponeeraan vastausta. Mielestäni Kalevalassa on tällainen kohtaus; olisiko ollut Hiiden hirven hiihtäjä kun Pohjolan akka lähetti sellaisen pakkasen hirven tappajan kiusaksi että siihen olisi hiihtäjä paleltunut?
Stridnberg on lainannut kuvauksen siirtolaiskuvaukseensa, missä isä teurastaa härkänsä (oxen Starkodder) ja panee poikansa sen mahaan odottamaan että saadaan apua.

Siis tietenkin Moberg... :-)