Haluaisin helppohoitoisen, edullisen ja ekologisen omakotitalon pihan. Mistä löytäisin suunnitteluapua?

Kysytty

Haluaisin helppohoitoisen, edullisen ja ekologisen omakotitalon pihan. Mistä löytäisin suunnitteluapua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheeseen liittyvää kirjallisuutta voi hakea pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokanta HelMetistä, www.helmet.fi, käyttämällä hakutapaa sanahaku. Hakulaatikkoon voi kirjoittaa hakusanat pihat suunnittelu. Hakua voi haluttaessa rajata kielen mukaan valitsemalla valikosta halutun kielen, esim. suomi. Kirjastoon tulee myös lehtiä, joista voisi löytyä tietoa aiheesta. Lehtiä voi hakea HelMetistä aihe-hakua käyttämällä, hakusanalla puutarhanhoito ja rajaamalla materiaalityypiksi lehdet. Näin löytyy mm. lehdet Viherpiha ja Kotipuutarha. Aiheesta voisi löytyä tietoa myös rakentamista käsittelevistä lehdistä (aihe-haku rakentaminen, materiaali lehdet), esim. lehdestä Luomurakentaja. Internetistä aiheesta voi etsiä tietoa esim. osoitteesta http://puutarha.net. Sivulle on koottu myös yhteystietoja pihasuunnittelua tekevistä ammattilaisista. Tietoa heistä löytyy myös Viherympäristöliiton sivulta, http://www.vyl.fi/.