Häistä Espanjassa: Miten häihin Espanjassa pukeudutaan? (Sekä miehet että naiset) Entä miten (kauanko) juhlat etenevät? Vihkiminen tapahtuu klo 20.00. Onko…

Kysytty

Häistä Espanjassa: Miten häihin Espanjassa pukeudutaan? (Sekä miehet että naiset) Entä miten (kauanko) juhlat etenevät? Vihkiminen tapahtuu klo 20.00. Onko lahjojen suhteen jotain huomioitavaa tai ehdottomasti ei-juttuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti espanjalaisista häätavoista löytyy kuitenkin vain niukasti materiaalia. Google-haku termeillä "spanish wedding" tai "wedding Spain" tuottaa runsaasti osumia, mutta vähän tietoa. Osoitteesta http://www.world-wedding-traditions.net löydät lyhyehkön artikkelin hääperinteestä.
Kannattanee myös tutustua "Culture shock! Spain" -teokseen, jonka on kirjoittanut Marie-Louise Graff, 1993. Siinä käsitellään ainakin häälahjakysymystä, joiksi suositellaan hopeaa, lasia, keittiötarvikkeita ja korostetaan sitä seikkaa, että lahjan arvon on ylitettävä vieraalle tarjotun aterian arvo. Kirjan ISBN on 1-85733-042-0. Sen saatavuuden voit tarkistaa osoitteesta http://www.libplussa.fi .
Sinuna ottaisin myös yhteyttä Suomi-Espanja Seuraan; Fredrikinkatu 51-53 A; puh.09-646 282. Myös Espanjan Valtion Matkailutoimisto e-mail: helsinki@tourspain.es pystyy varmasti auttamaan sinua tässä asiassa.