Otsikko
Haen parhaillaan kirjastoalan töitä, ja olen huomannut, että paljon on kysyntää lasten- ja nuortenkirjallisuuteen perehtyneille tyypeille. Haluaisin alkaa…

Kysytty

Moi! Haen parhaillaan kirjastoalan töitä, ja olen huomannut, että paljon on kysyntää lasten- ja nuortenkirjallisuuteen perehtyneille tyypeille. Haluaisin alkaa ottaa haltuun kirjallisuutta, joka tällä hetkellä on suosittua lasten ja nuorten keskuudessa. Varsinainen kysymys kuuluu siis näin: mitä lapset ja nuoret nykyään lukevat? Mitä menee eniten lainaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luetuimpien lastenkirjojen kärjessä ovat Aino Havukaisen ja Sami Toivosen Tatu ja Patu -kirjat sekä Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjät. Alla on linkki pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen luetuimpiin lastenkirjoihin vuonna 2016. Lista tuskin poikkeaa kovin paljon muidenkaan kuntien kirjastojen luetuimmista:

https://www.avoindata.fi/data/fi/dataset/helmet-kirjastojen-lainatuimmat-lastenkirjat/resource/834fe469-4050-48fb-abcc-3db084426e69