Minulla on äidinkielen kurssi menossa ja pitäisi nuorten/lasten dekkari lukea. Nyt kaipaan vain listaa siitä, mitä kaikkea on olemassa, josta voin tehdä…

Kysytty

Hei!

Minulla on äidinkielen kurssi menossa ja pitäisi nuorten/lasten dekkari lukea. Nyt kaipaan vain listaa siitä, mitä kaikkea on olemassa, josta voin tehdä kirjavalinnan kurssia varten.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suhteellisen uusia ja hyviä olisivat Johanna Tuomolan Kivalan etsivät -sarja sekä Anna Janssonin Emil Wern tutkii -sarja. Molemmissa sarjoissa useita eri kirjoja.

Lisäksi myös Johanna Hulkon Geoetsivät -kirjat ovat suosittuja. Niitä on ilmestynyt jo 6 osaa.

Lasten ja nuorten salapoliisikirjoja on suhteellisen paljon.

Voisimme mainita vielä Jari Mäkipään Etsiväkerho Hurrikaani -sarjan sekä Kari Evinsalon Etsivä Vertti -kirjasarjan.