Etsitään sanoja IIvari Kainulaisen esittämään kuplettiin: Hammaslääkärissä/Hammaslääkärillä. Mistä löytyisi?

Kysytty

Etsitään sanoja IIvari Kainulaisen esittämään kuplettiin: Hammaslääkärissä/Hammaslääkärillä. Mistä löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Urpo Haapanen: Suomalaisten äänilevyjen taiteilijahekemisto 1901-1982 kertoo, että hakemanne Iivari Kainulaisen kappale on nimeltään "Hammaslääkärillä" ja se on levytetty vuonna 1910 Gramophone-levymerkille. Levy on Helsingin Yliopiston kirjaston Musiikkikirjaston kokoelmissa, sieltä ei kuitenkaan lainata levyjä. Nuottia tai sanoja erikseen ei löytynyt. Helsingin Yliopiston kirjastossa voi kuunnella äänitteitä näinhän sanat voisi poimia ääniteeltä. Tämä asia pitää kuitenkin varmistaa Helsingin Yliopiston kirjastosta:

Musiikkikirjasto
Musiikkikirjastossa on neljä lukupaikkaa, kahdet musiikinkuuntelulaitteet ja kaksi työasemaa.

Päivystys, puh. (09) 191 21611
Syyskuun ajan ma, ke, pe 12-16
1.10.2001 lähtien ma-pe 12-17

Tässä on VIOLA-TIETOKANNASTA löytynyt tulos:

Tekijä(t): Kainulainen, Iivari (esitt.)
Nimeke: Hammaslääkärillä [Äänite]
Ulkoasu: 1 äänilevy : 78 kierr./min
Esittäjät: Iivari Kainulainen
Huomautus: Äänitetty 9/1910, Helsinki
Tallennettu: r1910 Helsinki
Aineisto: musiikkiäänite
Tuotetunnus: Gramophone 281021
Matriisinumero: 701 ah