Hyvä ystävämme haluaisi tekstin ja nuotit vanhaan kuplettiin, joka on nimeltään "On Helsingissä yks´hullu puol´". Sain Vihjeen, että kirjastoissa olisi…

Kysytty

Hyvä ystävämme haluaisi tekstin ja nuotit vanhaan kuplettiin, joka on nimeltään "On Helsingissä yks´hullu puol´". Sain Vihjeen, että kirjastoissa olisi sellainen kuin "VIOLA tiedonkantahaku", jossa olisi kaikki julkaistut kappaleet nuotteineen ja sanoituksineen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä lienee Yö Kaivopuistossa-niminen kupletti,joka alkaa sanoilla On Helsingissä yks´ huono puol'. Tämän kansansävelmän on sanoittanut Ahti H.Einola ja teksti ja nuotit löytyvät teoksesta Jauhiainen, Lauri: Kuplettimestarit ja mestarikupletit(ISBN 951-757-129-1). Julkaisu löytyyy lähes kaikista Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteistä.