Etsisin runoa rakkaan siskoni poismenoon liittyvään lehti-ilmoitukseen jossa ilmoitetaan hautapaikka sekä aika. Kummatkin siskoni laittavat oman tekstinsä…

Kysytty

Hei,

Etsisin runoa rakkaan siskoni poismenoon liittyvään lehti-ilmoitukseen jossa ilmoitetaan hautapaikka sekä aika. Kummatkin siskoni laittavat oman tekstinsä mutta itse en osaa enkä oikeen keksi / pysty keskittymään ajatukseeni siihen vaadittavalla vakaumuksella ja "ikuisuudella" koska kyseessä on kuitenkin painoon tuleva ilmoitus HS sekä Keskisuomalaiseen.

Arvostaisin kovasti apuanne

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Läheisen poismenoon ja suruun liittyviä runoja löytyy useista eri teoksista. Tässä niistä muutamia:

- Anhava, Helena. Valoa: runoja

- Haikea on aika jäähyväisten: lohdutuksen sanoja suruun.

- Kaskinen, Anna-Mari. Lohdun sanoja.

- Raittila, Anna-Maija. Ota hänet vastaan: sanoja suruun.

- Vain unen varjo: kaipuun ja surun runoja.

Lisää teoksia löytyy esimerkiksi Jyväskylän kaupunginkirjaston aiheluettelosta Sanoja suruun:

http://www.jyvaskyla.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/jyvaskyla/e…

Autamme mielellämme kirjastossa runokirjojen löytämisessä.

Lauseita ja runoja löytyy myös internetistä. Esimerkiksi Memoria hautaustoimisto on koonnut joitakin lyhyitä muistolauseita nettisivuilleen:

http://www.memoriahautaus.com/muistolauseet

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sivuilta taas löytyy joitakin raamatunkohtia suruun:

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/C46A0B19BA9E149AC225762B0026DBAE?Open…