Etsin Ylioppilaskunnan Laulajien levytyksiä vuosien varrelta diskografiaa varten. Tarvitsisin tiedot kaikista YL:n tekemistä levyistä.

Kysytty

Etsin Ylioppilaskunnan Laulajien levytyksiä vuosien varrelta diskografiaa varten. Tarvitsisin tiedot kaikista YL:n tekemistä levyistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viola-tietokannasta, joka pitää sisällään mm. Sibelius-Akatemian ja Varastokirjaston äänitekokoelmatiedot, sekä tiedot vapaakappaleina saatavilla olleista kotimaisista äänitteistä vuodesta 1993 alkaen, löytyi 138 viitettä. Näistä suurin osa on äänitteille sisältyviä yksittäisiä teoksia. Seuraavia ääniteviitteitä en löytänyt sivuiltanne:

1) Joulun rauhaa [Helsinki] : Valitut Palat, p1993.(40'24). Valitut Palat V93021VV2 (C-kasetti). 2) YL-65, Helsinki : Veli Mieskylä, 1995. YL 65-Kolmannen amerikanmatkan 30-vuotiskonsertti 10.11.1995. Pohjola, Ensti (joht.) 3) Sibelius, Jean (säv.): Venematka, op18, nro 3. Hyökki, Matti (joht.), Kalevala (san.), Ylioppilaskunnan Laulajat (esitt.). JULKAISUSSA: Seppo Hovin seurassa. - Helsinki : MTV-Viihde, 1997. - 1 videokasetti
4)Seuraava lienee sama julkaisu kuin Palmgrenin mieskuorolaulut I: TEKIJÄ: Palmgren, Selim (säv.), NIMEKE: Complete songs for male voice choir [Äänite] : songs of wine and brotherhood, OSA: Vol. 1. JULK. (OSA): p1998. (1 CD-äänilevy (47'06) : Stereo, DDD + tekstiliite, 35 s. : kuv).TALLENNETTU: r1997 Riihimäki, Varuskuntakirkko. TUOTENUMERO: Finlandia Records 3984-21442-2 EAN: 639842144223.

Yleisradion tietokannasta FONOsta löytyi Ylioppilaskunnan Laulajilla yhteensä 1084 viitettä. Tällaisen viitemäärän läpikäyminen ja viitteiden tulostus/siirtäminen tekstinkäsittelyohjelmaan on melko aikaavievä tehtävä. Suosittelisin kääntymään Yleisradion kirjaston puoleen ja kysymään mahdollisuutta käydä selaamassa viitteet läpi itse paikanpäällä. Ota uudelleen yhteyttä, mikäli asia ei edisty YLE:n kirjaston kanssa.

Violan ja Fonon tiedot yhdessä antavat jo melko hyvin kuvan YL:n julkaisuista, mutta ne eivät varmasti sisällä kaikkea YL:n tuotantoa. En löytänyt mistään kirjallista diskografiaa. YL:n historiikit, joihin osittaiset diskografiat saattaisivat kuulua, sinulla on jo varmaan käytössäsi.