Otsikko
Etsin vanhaa lastenohjelmaa (löytyi ehkä 10-15 vuotta sitten yle areenasta) jossa ehkä kanadalainen tyttö meni maalle jouluksi ja he kävivät laulamassa köyhien…

Kysytty

Etsin vanhaa lastenohjelmaa (löytyi ehkä 10-15 vuotta sitten yle areenasta) jossa ehkä kanadalainen tyttö meni maalle jouluksi ja he kävivät laulamassa köyhien lasten ovella ja koversivat puista mahlaa. Muistaakseni lastenohjelman nimi oli "ystäväni anna", mutta en löydä mitään tietoa siitä. Mistähän voisin löytää tämän ohjelman?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kohtausta en muista, mutta nimen perusteella voisi olla kanadalaisen L.M. Montgomeryn Anna-kirjoihin perustuva sarja Anna ystävämme (Anne of Green Gables, 1985, 1987, 2000). Osittain samoja henkilöitä oli myös sarjassa Tie Avonleaan (Road to Avonlea, 1990-1996).

Anna ystävämme -sarjaa on saatavissa kirjastoista DVD-tallenteena.