Otsikko
70-luvun lopulla oli tv-sarja missä joukko tiedemiehiä/tutkijoita liikkui kartionmallisella aikakoneella paikasta toiseen ja keräsivät timantteja/jalokiviä…

Kysytty

70-luvun lopulla oli tv-sarja missä joukko tiedemiehiä/tutkijoita liikkui kartionmallisella aikakoneella paikasta toiseen ja keräsivät timantteja/jalokiviä koneessa olevaan lautaan missä oli niille aukot. Aina jalokiven löydettyään pystyivt jatkamaan matkaa. Olisikohan ollut 7 jaksoa tai 7 jalokiveä (??).
Seurasin lapsena sarjaa ja se oli superjännä, mutta en nähnyt viimeistä jaksoa kun vanhemmat ja sisarukset halusivat katsoa toiselta kanavalta urheilukilpailua! Miten viimeisessä osassa kävi, on kiusannut minua yli 40 vuotta.

Vastaus

Vastattu

Muisteltu sarja lienee norjalainen Kristallikivien salaisuus (Brødrene Dal og spektralsteinene), yksi meillä televisioiduista mainion Dalin veljeskolmikon seikkailuista.

Kristallikivien salaisuus ja aikamatkailu | Muistikuvaputki | yle.fi

1 ääntä

Kommentit

Sehän se on! Kiitos Jari!!!