Etsin unohtunutta tuttua runoa, joka kertoo Suomi-neidosta pohjoisesta etelään maisemia ja pinnanmuotoja hauskasti personoiden. Runo päättyy Helsingin…

Kysytty

Etsin unohtunutta tuttua runoa, joka kertoo Suomi-neidosta pohjoisesta etelään maisemia ja pinnanmuotoja hauskasti personoiden. Runo päättyy Helsingin graniittikallioihin, jotka ovat neidon punaisiksi lakatut varpaankynnet. Mistä etsisin, kiitos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi voisi olla Väinö Kirstinän Neito. Runo on Kirstinän kokoelmasta Puhetta vuodelta 1963. Runo alkaa neidon kämmenistä, joista toinen kannattaa hotellia ja toinen on pudonnut pois, ja päättyy varpaisiin, jotka ovat punaista graniittia.

1 ääntä

Kommentit

Kiitos! Mitä etsin, senpä löysit, kuta hain, sen tapasit. :)