Etsin tietoja Syväsen ja Rantasen suvusta Längelmäen/Oriveden alueelta. Onko niistä olemassa sukututkimusta?

Kysytty

Etsin tietoja Syväsen ja Rantasen suvusta Längelmäen/Oriveden alueelta. Onko niistä olemassa sukututkimusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjateoksia näistä suvuista en löydä. Ainoastaan Kansalliskirjaston avokokoelmassa olevaa kaksiosaista Antti Lehtosen teosta Längelmäkeä, Mänttää, Vilppulaa ja Keuruuta koskevia tuomiokirjapoimintoja 1500-1700-luvuilta : Längelmäen syntyneet, vihityt ja kuolleet 1718-1730.

Verkko-osoitteita, joista löytyy Syväsiä (ja Rantasia) ovat

https://www.myheritage.fi/site-family-tree-267837861/syvanen?familyTreeID=1&rootIndivudalID=1503180&tr_id=m_qafftcpa8y_ams3aavrtp

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/ruovesi/muuttokirjoja_1875-1879_ap/hakemisto_3.htm

https://orivesi.fi/wp-content/uploads/2020/06/Orivesi_ROYK_Rakennetun_ympariston_selvitys_2010_sivut_6.pdf

Emmi Katariina Ojala (Syvänen) (1893 - 1940) - Genealogy (geni.com)

Antton Rantanen (1886 - d.) - Genealogy (geni.com)

Niilo Rantanen (1890 - 1969) - Genealogy (geni.com)

Jos haluaa selvittää asiaa tarkemmin itse, kannattaa aloitta Suomen sukututkimusseuran sivuilta. Sukututkimusneuvontaa on tarjolla sähköpostitse, puhelimitse ja henkilökohtaisesti. Linkki: Suomen Sukututkimusseura | Neuvontapalvelut (genealogia.fi)

Sukututkimusseuran sivuilta löytyy hyviä verkkopalveluja:
HisKi, eli
Historiakirjat - Seurakuntaluettelo (genealogia.fi) sisältää syntyneiden ja kastettujen luettelot, vihittyjen luettelot sekä kuolleiden ja haudattujen sekä muuttaneiden luettelot.
SukuHaku | Etusivu (genealogia.fi), mm. sukukirjoja, matrikkeleita, osoitehakemistoja
Omat Juuret, tässä voi kerätä, tallentaa ja jakaa sukututkimustietoa. Käyttö edellyttää rekisteröitymistä

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kannattaa aloittaa lähtöhenkilön (esim.isovanhempien) nimellä, syntymäajalla ja syntymäpaikalla syntymäseurakunnasta. Nuo nimet ovat ao.seudullakin yleisiä, niitä kun otettiin sukuniem puutteessa eivätkä samannimiset perheet välttämättä olleet sukua (ainakaan niin että sukulaisuus olisi seurannut nimeä). Längelmäki on ainakin hyvin tutkittu ja geni.comista löytyy väkeä.